Spring i padd.

På grund av min hosat som var fruktansvärd i går så valde jag
att inte rida idag. Blev istället att jag plockade in Mercy från hagen
vilken tog sin lilla tid idag men det blir bättre och bättre.
Han visar stort intresse för mig men har busen i blicken och ska
försöka göra allt för att få gå kvar där i hagen med.

Jag ger mig iallafall inte. Väl inne i stallet blev det borstning,
gå igenom man och svans samt kolla över honom om det har
kommit några nya skador eller något annat. Såg inget av detta
och han var pigg och alert. Bx plockade in Marre och vi släppte dem
i paddocken en stund där de fick springa av sig.

Bx kallade in Marre och jag försökte få kalla in Mercy som inte ville,
efter en liten stund tog bx in Marre så att jag kunde vara själv genom
att kalla in honom. Eftersom han inte visade något intresse för att komma
in till mig så manade vi iväg honom till andra sidan av paddocken
och började om på nytt, fick göra det 3 gånger innan han tillslut
började gå efter mig, stannade när jag stannade. Vände mig om till
öppningan av paddocken och han bföljde efter, då näjde vi oss och
han blir bättre och bättre men det är mycket kvar innan det är fullt bra.

Är ändå nöjd med att det inte tar 30 minuter med att kalla in
honom utan det tar ibland 5 minuter eller några minuter längre.

Kommentarer
Postat av: Ninni - en satsande ridskoleryttare

Hejsan!

Nu är dagens blogg avslutad, gå in och kolla om du blev vinnaren! Annars så kan du bara anmäla dig till min nya "dagens blogg" :)

2011-02-10 @ 22:10:12
URL: http://pauliinanilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0