Stel i höger bog



Redan när jag började kännde jag hur han vill försvinna iväg från ställningen
i höger sidan. När jag vill ställa honom åt höger tar han gärna höger galoppen
coh slinker iväg just för att han är stel i högerbogen.
Ni ser det ledande tygeltaget som jag gör på bilden ovan, detta fick jag göra
mycket och ta in hans huvud åt sidan och sedan trycka ut bogen åt andra
hållet.

Med hjälpa av Pia lossade han lite men är fortfarande stel.
Vad jag själv måste tänka mycket mera på är att jag ska vara rak i ryggen
sm en planka och bibehålla min rakhet för att kunna komma ner i sadeln
coh lättare kunna komma åt honom. Säcker jag ihop då blir både hans och min
balans sämre + att hållningen blir absolut inte snygg.

Men detta ska vi fortsätta på med under morgondagen, om inte annat så
måste jag nu hedan efter tänka på att jag är fast surran med en planka på ryggen
för att det ska få mig att kunna vara rak och bossa upp mig som en
dressyrryttare.


Kommentarer
Postat av: VIKTOR FRISK BLOGG

tycker du att jag passar i det ?

2011-02-21 @ 20:26:15
URL: http://www.viktorfrisk.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0