Besöket i Halmstad

På vägen ner till mormor fick jag göra två stopp. Den första var för att
vinrutetorkaren på förarsidan åkte av när jag var på motorvägen, blev
rätt snopen då jag allt säga. Den var ju också ett måste då det var disigt
och blött på vägbabonorna. Köpte iallfall en ny, när jag hade kommit
förbi Falkenberg så brukar vi stanna till på en shell mack som små coh
få mack glass. Där fick jag stanna till och fylla på luft i däcken då bilen
vinglade för mig.

Kom hem under gårdagen, fick en underbar dag hos mormor med kusiner
morbror, mormor, kusinbarn och mer där till. Fick många fina paket som är
bra att ha in för framtida flytt som ska ske någon gång.

Vi åt smörgås tårta och sedan blev det kaffe, kakor och gräddtårta.
Så man var ju allt mätt. Men det blev ytterligare smörgåstårta till kvällsmat
och frukost med. Innan jag skulle åka in till högskolan så lagade mormor
lite vanlig mat iallafall för att bryta den ensidiga kosten av smöråstårta.


Åkte in till högskolan och när de som hade fått en plats gick in i stalen
så frågade jag en av dem som tog emot alla och sa att jag var reserv men
fick svar tillbaka. "Du ska inte vara här, vi ringer!" med en rätt så tycken ton.
Blev snopen över att hon inte kunde meddela det på ett mera artigare sätt.
Berättade det för Pia och tyckte det samma.

Nä usch, nu blir det verkligen att hoppas på att det är en som hoppar av och
de 5 som ligger före mig tackar nej. Hoppas, Hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0