Dressyr samt hopp i paddocken

Hade satt på isbroddar där bak och vanliga små dubbbrodar fram så
att vi kuan hoppa det lilla hindret som bestod av två däck och sedan
koner ut med sidan, ett litet titt hinder men ändå för att jag ska få honom
motiverad till att jobba.

Fick göra mycket lösgörande arbeta ii början samt arbeta med formen
och ställningarna. Det var otroligt mycket arbete med formen under
hela passet men ställningarna och lösgjord heten blir bättre och bättre.
Arbetade mycket i växlande tempo i både skritt och trav.
Var på åttor och serpentiner samt de stora volterna.

Efter att ha arbetat honom i ca 20 minuter så tog vi en galopp. Galopperade
två varv runt paddocken innan jag började styra honom mot det lilla hindret
väntade in honom en del och kommer alltid lite ur balans i vårat första språng
innan man hittar den snabbt inför nästa hinder. Rullade på den 3-4 gånger
och fick in rätt steglängt till slut. 

när jag kännde mig klar travade jag honom och ville att han skulle gå i en 
låg form och ett jämnt och lungt tempo. När vi var i ett hörna spände han sig 
och topp huvudet och vill springa där ifrån så tog in honom på volten i det
hörnet tilla han kom tillbaka i det låga formen och lungt tempo. 
Skrittade sedan av på galoppbanan. Red i ca 50 minuter.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0