Ompysslad

Efter som jag hade glömt min goa stalljacka hemma så gav jag
mig inte ut på någon ridtur. Han har desutom gått i en vecka nu
så en dags vila får han allt.

Hans ridningen denna vecka
Måndag: red ut med Pia.
Tisdag: Ägaren red ut med Bx.
Onsdag: en annan tjej red ut Mercy.
Torsdag: Vila
Fredag: Rida ut, kanske med Bx.
Lördag: har ägaren honom.
Söndag: kommer ridas ut med en annan tjej.

Ansåg då att han kunde vila idag, bekommer mig inte något då man
inte sovit fullt så bra under natten. Pga den dära dumma täta näsan.

Han fick iallafall komma in och kissa, ryktade honom en stund på
stallgången samtidigt som jag baddade lite bulor med asolsprit.
Han stod och sov en lite stund medan man borstade honom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0