Mina drömmar

Alla har vi drömma och inte ska det hindra ossa i våran rikting frammåt,
men det är alltid hur vi tar oss dit som är det svåraste vägarna.

Några drömmar jag har är att starta en LA:1 och komma igenom hela programmet
och få ut protokollet där efter. Har startat den en gång men avbrött under programmet
å jag inte hade någon samhörighet med hästen över huvud taget. Sånt händer
och det är bara att bit ihop och samla nya krafter och komma tillbaka igen när man
är redo. Oftast betyder det att man inte var redo för den klassen då är det bättre att
gå tillbaka och arbeta upp sig igen. Men idag har jag den hästen som inte klarar
av det programmet men det är en dröm jag kommer att sikta mot inom dressyren.

Vem har inte en dröm om ett förhållande med någon? iallafall det är väl en liten del
av alla de drömmar man har, men kärlek är ju oftast den delan man inte ska
leta efter får det är då man inte finner den utan många säger att den kommer fram
när man mist anar. Så ja det blir bara att vänta in tiden istället än att leta fram den.

Att rida in en unghäst är en annan spännande dröm jag skulle vilja få igenom. Idag
gäller det att hitta de rätta möjligheterna/ägarna för att kunna få denna att gå igenom.
Att ha kunskapen samt att ha andra i en omgivning som kan vara med och hjälpa
till under tiden detta kommer att ske. För mig tror jag nog mera på att jag ska köpa
en unghäst för att detta ska kunna gå igenom, men har som sagt hela livet framför
mig och detta är inget jag behöver stressa över.

Då kommer man direkt in på en annan dröm jag har som är just att äga en EGEN häst.
Har under många år nu gått på ridskola, varait medryttare och har lärt mig en massa
om just detta under de 13 år jag har ridit men man har ju ändå den dära speciellt
känslan som man saknar när man är med en annans häst är att just kunna göra sina
egna beslut och känna att man har fullt ansvar (även om ansvar inte alltid är det roligaste
så är det ändå något stort att få sköta sin allara egna häst). Nog om det har hjälp
så många med deras hästar och känner nu att jag verkligen skulle vilja få denna dröm
att gå i upp fyllelse men först ska jag vara färdig utbildad sjuksköterska eller ha en bra
och fast inkomst varje månad innan det kan ske fullt ut.

En annan sak som jag vet ligger bakom många gatuhörn är just hur min utveckling inom
det andliga tar fart, vill utbilda mig healare en dag och vet att detta kommer att gå igenom
men inte när ännu, allt handlar om hur jag bearbetar mig själv, kunna fokusera och
öppna upp mig betydligt mera innan det kan ske men detta är absolut inget som jag
kan påskynda utan det kommer inom sinom tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0