Glappande framsko

Hade tänkt mig ett lugn och kravlösande pass i paddocken, efter
att ha borstat Mercy en stund så skulle jag kratsa hovarna och upptäckte
så att vänste fram sko glappade plus att två av de andra skorna är
nedslittna så sömmarna inte har något ordentligt fäst än att de bara
sitter i hoven. Vilket blev att jag bara pysslade om honom en längre
stund istället. Gott tyckte han med som stod och njöt av ryktningen.

Meddelade Katta det och hon skulle fixa hovis, hon bestämmde även
att han nu ska gå barfota under tre veckor och få sin semester med
och sen sko honom igen efter det. Har inge tävlingar eller annat planerat
och har ingen ork eller lust till det så det bekommer mig inte alls.

Jaja, men längtar till nästa fredag om inte annat, då drar man till High
Chaparall med Bx och har trevligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0