Hoppning



Hopptränade idag för min vän Blå vid namn Alexandra Wiktorsson.
Blev att rida fram lite självständig där jag arbetade i alla gångarterna
såg till att jag kuna driva honom frammåt och samla ihop honom. Torsdagens
dressyrträning gav sig till känna då han slappnade av och saktade ner
traven där jag ville.

Efter att ha kommit igång så blev det att hoppa lite studs. De första
gångerna gick det inte så bra men allt efter som han har kommit igång
och börjat tänka så blev det bättre och blev till slur att vi hoppade 5
stud i rad som gick kanon. Efter en stund skrittande och avkoppling
gav vi oss på 5 ½ som den kallas. en övning som används mycket till
unghästar när de ska lära sig att hoppa. travade fram till ett kryss
efter krysset blir det ett galoppsprång fram till ett räcke/oxer.

Jag gjorde många tabbar här och står på mig dem då jag inte lyckades
rama in honom eller göra vägarna fram till krysset bättre. Men annars
blev det några tabbar från hans håll med men vad ska man säga,
 det händer och det är bara att försöka på nytt.

Efter några riktigt bra språng så blev det en bana av det hela. Studsen
sen snett igenom på ett räcker och vidare till 5 ½. Sen var vi riktigt nöjda
båda två.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0