Bilden är inte bara en bild!

Lycka, jo lycklig är jag nu allt. Fick igår besked att jag går som
timvikare till den 23 på jobbet och den 24 förjar jag min första
dag där som provanställd vilket innefär att jag får en grundlön
på *****kr i månaden innan skatt. Men det är mitt allra första
ritigt ordentlige jobb förutom att gå runs som timvikarie m.m.

Är super duper lycklig över vilket gjorde att man körde extra
hårt på gymmet igår. Gött var det iallafall, har fått många gratulationer
för det.

Iallafall, en ny dag är här och kom i morse på en mycket givande
text till min fotohemsida som håller på att bygga upp.
Delar med mig av den här.

"Vid någon tid på dygnet knäpps det av en bild. Bilden bär med sig
något budskap, hemlighet, undran och intresseveckande, något specifikt
som får en att vakna till liv med tankar, undran och funderingar.
Den har något att berätta men tolkas på olika sätt av olika personer,
bilden har en betydelse för varje person.

Hjälper en hatt läka och hela för att sen kunna gå vidare, bilden är inte
bara en bild. Den bär med sig en sekund av en minut som får en att
stanna upp och minnas"

Lite korregering i texten och uppläggas bör ju göras men om inte annat
är det ju sant, bilder har man för minnen samtidigt som det skapar intresse
och funderinga kring olika saker.

Men detta får nu sitta och klura på medan jag befinner mig i stallet!


Kommentarer
Postat av: Christina

STORT o VARMT GRATTIS o KRAAAAAM

2011-03-19 @ 16:31:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0