Åter hemma

Äntligen var man hemma igen, med några stygn på magen.
Operation blev gjort och man insåg att det var blindtarmen
som hade satt igång och bli inflammerad så ja, nu sitter
man här hemma utan någon blindtarm och smärt efter op. såret
som är under naveln. Tur att man skicka pappa på att köpa
panodil så att man klarar sig. Men nu kommer det allra jobbigaste
är att det varken är ridning eller stallarbete som får göras under
2 veckor vilket slutar med att man är sjukskriven med.

Spännande att uppleva sjukvården från patient sidan och det har
jag verkligen fått göra. Man blir mera ett med de man jobbar när
man arbetar inom sjukvården och förstår då verkligen vad patient
får råka ut för med mera.

Pappa var och besökte mig under lördags kvällen och ca 30-40
minuter att han lämnade ringde de från Operation och sa att jag
kunde komma ner, hade sovit en kort tid den stunden och var
rätt så sömndrunken efter smärtsillande jag hade fått.
Det vart en kort upplevelse att bli sövd får jag då säga. Men kännde
inte av när de förde in sömn meddlet och man bara kännde hur man
försvann från omvärlden och känndes som om man hade sovit i
en kvart eller något åt det hållet sen när man vaknade.

En upplevelse rikare eller snarare några strycken för att vara mera
korrekt. Men nu blir det att åter hämta mig, i morgon blir det att
kontakta jobbet och meddela om sjukskrivningen och skucka in
papprena till försäkringskassan med vill även försöka plocka ut
Cityakuten säsong 1 som jag har beställt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0