Huset på Hope Street

Efter som jag är en bokmal har jag nu beslutat mig för att komma med boktips
här på bloggen, kunna dela med mig av intressanta böcker som jag har läst och
även förhoppnings vis få in andra boktips från er läsare med.
Sätt nu igång och dela med er! :)



Bokens namn: Huset på Hope Street

Författare: Danielle Steel

Sidantal/ bunden el. pocket: 258 sidor, Pocket (finns i bunden bok)

Handling: Får följa en stor familj i deras sorge hantering efter att ha misst sin
far och make efter en tragist skott drama under juldagen. Föräldrarna jobbar
som advokater inom skillsmässor. De har 5 barn som blir lidande och det händer
en hel del inom familjen. En olycka händer för äldste sonen och mycket står där
på spel men något glädjan uppkommer för mamma och kärlek dycker upp.

Vad jag tycker: En bra bok som man blir uppslukad av. Lärorik över hur sorger
kan ha olika uppfattningar i en familj och hur återhämtningen till att komma tillbaka
kan vara. En bra bok som jag rekomenderar den som gillar lite med drama, kärlek
ihop med tragedi.

Liknar den någon annan bok?: Hör ihop med flera andra böcker av samma författare
men ingen den direkt liknar som jag har läst.

Mitt Betyg: 4/5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0