Cindy

Cindy är mina kusiners gotlandsruss som jag fick rida mycket på när jag
var mindre. En mysig dam som jag även fick lära mig att köra.
Varje gång man var nere och besökte min mormor åkte man alltid över
till kusinerna och fick hjälpa till i deras stall och då även rida eller åka
vagn efter Cindy.

Det var så mitt ridintresse började, ju äldre jag blev då fick jag rida henne
helt själv eller köra ut henne i ensamheten. Det var mysiga år det får jag
då säga.

Ett minne som jag minns bäst från henne var när jag pysslade om henne
helt själv en dag då mina kusiner jobbade så hade jag tagit in henne
från hagen. När jag hade borstat klart henne och satt på alla seldonen
och skulle tränsa så var jag inte snabb nog så hon sprang ut ur stallet
och ut på en stor äng inte långt i från stallet som tur var.
Fick hjälp av min morbror att fånga in henne igen, och vi kom sedan ut på
våran kör tur.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0