Grattis på 18 års dagen

Som du nu kanske läser syrran så undrar du varför jag har skrivit dig
just här, här på min blogg. Men man måste ju dela med sig av sin
underbara syster, eller så himlar du bara med ögonen och suckar.
Nej, men efter som jag inte direkt kom med någon inslagen present
så tänkte jag nu dela med mig av din present här i stället.

Får nog allt börja med att till lägga att detta är min syster (bilden nedan).


Nu är det ju skönt att veta att man inte är den ända i familjen som fyllt
över 21, kanske var ett dåligt skämt eller något sådan men man får ju iallafall
gratulera dig på din myndighets dag. Krogen väntar på dig även om det
kan ta ett tag innan du kommer dit, men tyvär inte systemet :(

Jaja nu måste du nog absolut undra vad din present verkligen är, men det
får du vänta på att läsa om lite till. Man måste ju allt få snappa
upp vad du är för en person eller? eller är jag ute och cyklar. Jaja,
man kan inget annat än att bara sitta och njuta och ta in din fina sångröst
i öronen, kan inte sluta le när du håller på och sminkar, fixar hår eller har
problem med att veta vad du ska ha på dig. Jag brukar viserligen himla med
mina ögon eller sucka, men vad gör inte dessa saker till mer tankvärda saker
egentligen?

Minns då du och jag hyrde häst på Valsäng första gången, hur roligt det var
när man delade ett då varande intresse tillsammans, men sedan försvan du
till fotbollen. Hur roligt är det egentligen att springa efter en boll? det är nog
den ända frågan som jag aldrig kommer förstå mig på svaret av.

Ölandsresan kommer vara ett fint minne för mig länge, våran första långa
resa tillsammans utan föräldrar. Tog då din nya bil och drog rätt över landet,
men ack så kul vi hade med kortspel och annat, även om vi hade lite problem
med tanklocket m.m.

Nu har jag nog trots allt börjat prata färdigt här så nu ska du få sin min
födelsedags present till dig.


Sommar däcken åkte av


och på kom vinterdäcken.



Efter som jag inte har pengarna att köpa dig en Mini Cooper så tänkte jag
nu passa på och snygga till din Stella i stället, med vinterfossingar. Men så är det
något som fattas inför vintern.

Ger dig denna led tråden:

Nu har du garanterat listat ut vad den sista presenten var.

Får bara hoppas på att får älskade far och tvättat den på nytt, när du får andvända den
i din eget fulla bruk. Nu är det ju i stort sätt bara kortet som fattas men den kommer
snart....

Grattis min älskade syster Elin Hjorth!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0