Milly

Eftersom jag inte kunde rida eller lära mig så mycket ridmässigt under
första lägret så fick jag då ett ersättnings läger där jag slapp betala
lägerkostnaden. Under det lägret hade jag Milly, Ett korsnings sto
vad jag själv misstänker är Fjording, Arab och Connemara.

Hel mysigt sto som jag verkligen hade kul med på lägret, denna bilden
todg mot slutat av läger dagarna.


En het ponny men speciell, speciellt när hon ska lätta på tarmtrycket så ställer
hon sig antingen i ett hör i ridhus/paddocken och gödslar där eller är man ute på
en ridture kan hon vandra rakt ner i ett dike eller vända in rumpan i en buske.
Så man slipper alltid tänka på att hoppa av och putta undan efter henne utan
det sköter hon helt själv.

Jag var även iväg på mina första CR med henne, den allra första var i Torslanda,
runt kom vi även jag inte var hel bäst då men hon hoppade vilket gjorde både mig
och hon glad. Minns att sista rundan var jag inte långt ifrån att åka av henne vid
målgången men satt allt kvar på henne då. Var sedan iväg med henne på Stall
Kurlanda i Skärmhamn och fär gick det felfritt med.

Sedan var det min 13 års dag som jag var med i en LD med henne, kom in på
banan och fick start signalen, tog ut svängen så gott jag kunde men hon fick inte
med sig ena bakbenet vilket gjorde att vi gick omkull, hon kom runt på ryggen och
jag hade foten under sadeln som tur var där urformningen är.

Satt upp igen och började och det gick då bättre. Kom mot fjärde hindret och då stannade
hon, visade henne var vi skulle innan jag red an mot det igen. Då hoppade hon men
med så mycket rygg att jag inte var beredd vilket gjorde att jag flög av.
Gick ut från banan med henne och satt upp i paddocken sen igen och tog ett skutt
innan jag skrittade av henne.

Milly var så gosig och kunder verkligen känna vilket hur humör man var på, jag kunde stå
i timmar hos henne och hon hade gärna huvudet på min axel under tiden jag var inne
hos henne.
Idag går hon fortfarande som ridskole ponny hos Valsängs RF

Kommentarer
Postat av: Jenny som rider på Valsängs ridskola❤️

Hej! Milly lever än och är mer seg nu. Har fortfarande saken kvar att bajsa i hörnerna! Tyvärr så har hon fång nu. Men antagligen överlever hon! Älskar den där lilla skrutten <3

2014-10-12 @ 19:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0