Lösgörande för Olle

Under tiden man skrittade fram olle så kännde jga över sidorna och
märkte fort att högersidan var stel, vilket gjorde att jag valde att lägga
upp dagens ridpass med mycket lösgörande arbete. Volter, åttor,
serpentiner och volt tillbaka för att kunna lösgöra honom.

Var nog med att ha stödet på yttertygeln samt att ställa honom
inför varje varv. Lyssnade han inte på min skänkel så tog jag i lite
hårdare tills han lyssnade och gick undan för den. I höger varvet
var jag noga med halvhalter och fånga upp honom på ytter då han
gärna ville slinka ut med högerbogen vilket jag inte tilllät.

Efter en längre stund skrittande så lossade han fint, travade en kortare
stund med honom och fokusen var på ett bra tempo utan att han skulle
rulla iväg allt för mycket. Arbetade på kort tygel i traven men längde den
allt efter som jag kännde att han lossnade och fint sänkte han huvudet
och travade på mera avslappnad, kände lösgjorde i högersidan och
valde då att avsluta passet. Skrittade av honom runt hagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0