Muskot

Satt upp och red muskot idag med, min fokus var att hitta rätt
läge för min skänkel samt att få en bra sists.

Skrittade honom mera frammåt i skritten, var seg så fick lägga
till skänkel några gånger innan han gickmera frammåt.
När jag kortade upp tyglarna samlade jag ihop honom mera och
gjorde lite skänkelvikningar, serpentiner någon enstaka bakdels
vändning innan vi gick över till galopp.

I galoppen sökte jag efter min balans i sadel vid fältsits, kunna
mana på honom och samla ihop honom med hjälp av mina vikt hjälper.
Manade på honom på longsidorna och kortade upp honom under
kortsidorna. Tog in en hel del skritt pauser så att man inte bara
ligger och maler i galoppen.

Fattningar bli bättre och kunde i slutet göra en fin och samlad
galopp fattning på lång tygel vilket var en härlig känsla och han
ökade inte iväg utan behöll ett fint tempo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0