Muskot

Det var mest meningen att jag skulle rida fram Muskot åt Lollo men det slutade med att jag red honom fullt ut med, men det behövde jag. Fick arbeta med mycket säte och ben samt lägga fokusen på hur jag stod i lädrena. Arbetade mycket i fältsits där jag ska hitta en fin balans i benen och inte i händerna som jag har förmågan att ha. Fick in det hela väldigt bra och kunde reglera hans tempo i fälltsitsen. Arbetade mycket i skritt och galopp, styre på cavaletti bommar där jag var nog med väg, bibehålla ett lugnt tempo samt att rama in honom mera. Efter en stund så blev det även styrning på en tre hinders följd där jag sabbade det en del med att inte rama in honom eller så tappade jag själv styrningen men får allt säga att jag lyckades bra mot slutet fast då var det Muskot som inte var med över huvud taget. Lollo satt sedan upp och arbetade det sista som var kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0