Självförtroende

Det när något som inte varit bra hos mig under en långa period i mitt liv.
Det har funnit så många anledningar bakom till varför jag inte har haft det
över huvud taget, men något jag där emot kan säga idag är att jag har
kommit en bra bit på vägen till att hitta den.

Idag kan jag hantera mer saker och bara kunna börja kasta bort det som slängs på
en, men visst har man alltid förmågan att gå och älta på saker som gör att ens
självförtroende dalar ner igen. Men något som ändå är viktigt är att lita på sig själv
och verkligen träna upp det som man är bra på och känna sig starkare där ifrån.

Jag är en person som verkligen är rädd för att göra fel, men för att att lära mig
så måste jag inse att det är när jag gör felen som jag verkligen lär mig. Men tro det
eller ej man lär ju sig av sina misstag.

Idag hoppar jag till exempel 80 cm vilket jag aldrig vågade fullt ut för två - tre år
sedan, men samtidigt så när jag red Mercy så ställde jag ofta fram hinder på
80 cm och han hoppade, själv insåg jag glädjen över att rida an mot ett hinder
på 80, men där emot när det närmar sig över 1 meter, då tryter mitt självförtroende
och gör att hellre styr ifrån än att hoppa. Vilket jag verkligen inte gillar att jag göra
men det går så automatiskt till och upptäcker det själv efter åt.

Självförtoendet är något som man verkligen ska förbättra, men ett exempel jag gör inför
en sak där jag inte alltid litar på mig själv är att fokusera, t ex på ett hinder som  
jag säger till mig själv, JAG SKA ÖVER och inget annat om jag så ska sitta här och hålla
på tills jag har klarat det. Enveten är jag men inte alltid som det hjälper.
Något som hjälper mig att förbättra det är alla som finns i min omgiving, som idag har
jag, Lollo och Bx de hjälper mig på olika slags sätt, men mitt självförtroende har förbättrats
över ett heltår och är långt ifrån klart men de ger mig en slags energi till att verkligen
arbeta upp det.

Jag kan inte säga vad det är de hjälper mig med fullt ut men vad än de gör så gör det
bara nytta för mig.

Kommentarer
Postat av: Lollo

Att jag är en liten räpa ;) hahahahaha !!! Puss & kram

2011-10-29 @ 14:30:31
URL: http://www.westcoastshowjumpers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0