Åttan & Bron

Ack vilka två nyttaga övningar det var för Lady, den när hon skulle
gå i åttan fick jag en helt annan fokus ifrån henne, speciellt när
jag gjorde mitt kroppsspråk extra tydligt. Det behövdes inte någon längre
stund i den övningen innan jag tog en lite paus med att gå runt med
henne.

Nästa övning där var mitt mål att hon skulle få upp en hov på den lilla
bron som Bx har byggt ihop. Först var det att bara går runt den sedan
klampade hon rakt över den i världens längsta steg och skulle absolut
inte vid röra den. Sen tog hon iallafall upp ena framhoven och skrapade
på den. Berömde henne då och arbetade henne lite på volten med att
byta varv be henne komma in till mig och sedan ut igen.

Som avslut gick jag tillbaka till bron och efter en stund så ställde hon
sig på den med båda frambenen. Berömde henne hur mycket som helst
och när hon gick av den kom även ett bakben upp på den vilket var
3 hovar. Mer än vad jag hade tänkt mig. Riktigt härligt är det allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0