Lady bus behöver nya sömmar

Jaha, nu får man se om man kan få tag på en hovis som kan sätta
nya sömmar i busans högra bak sko, inte så konstigt efter allt snurrandet
hon har gjort i sin box. Hon går runt åt höger och lägger då vikten på
höger bakben och snurrar på den med och när hon har lyckats får bort
spånet så kommer hon ner i stall golvet vilket har skapat att sömmarna
inte håller fast skon helt och hållet. Som tur är det inte farligt lös men
det har på börjats.

Men det blev ändå en tur ut idag, Bx och Jimmy var med. Bx körde Marre
med vagnen Jimmy åkte med och höll Nifty som var på släp och jag red
på busan Lady. Hon ville gå snabbare än Marre vilket blev att vi trilskade
med varandra på ett ställ där en traktor körde balar. Lite bakben men jag
börjar nu verkligen få in klämmen hur jag ska parrera henne när det sker
men orkade inte idag hålla på så så fort jag fick henne gå frammåt berömde
jag henne och skrittade sedan tillbaka förbi Marre och gick efter dem sedan.

Upptäckte även ett litat sår på insidan av höger kota på bakbenet, inte stort
men det var rent och fint så jag lät det vara som det är, bara att jag håller
koll på det så kommer det gå fint med. En skyddande hinna har börjats
bildas under tiden som vi var ute på turen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0