Skräck ritt

Det som jag och Bx hade räknat med en mysig ridtur blev snarare tvärt
om. Säger bara stackars Marre men ack vilken guldklimp han är ändå.

vid ett ställe så skulle vi ta en mysig tur i skogen för att vända tillbaka
men snarare blev det hjärtsnurpar istället när vi såg att man hade
förstört den mysiga stigen som var där, där var den en platt väg av lera
och på vissa ställen så sjönk Marre och Nifty ner men vi ett ställe var det
verkligen inte roligt. Marre kled ner på knäna fram och bakbenen åkte
ner en bra bit men lugn och metodiskt som han är så tog han stor kraft
och lyckades ta sig upp och vandra vidare som om det inte var något.

Jag själv gjorde mig beredd för att hoppa av om han inte skulle komma
upp, med mitt hjärta nästan i halsgropen så kom han till slut loss och vi
hittade fast mark en bit längre fram. Nä usch och fy, Marre är verkligen
guld värt så trygg och säker han är. Genom trött var han på vägen hem
och en varm och skön dusch fick han med innan  han fick återhämta
sig lite med fleestäcke i boxen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0