Stormlycklig hoppande Klara

Nu kan jga bara inte bli lyckligare, men en ny bil som för gyllar mitt liv så
har jag upplevt ett helt underbart hopp pass med busfröt Lady. Tro det eller
ej men idag travhoppade vi hela 95 cm, har bara haft henne i en månad
nu men snacka om en dam som suger på hinder ju högre de blir.
Riktigt nöjd och ack så fin hon blir när jag har en satkärring som pushar
mig (OBS! hon ville bli kallade något helt annat, men satkärring får det bli).

I skritten började hon redan med att testa mig som tusan men när hon insåg
att jag hann stoppa henne s försökte hon komma fram med nya lösningar
vilket jag inte tilllät heller. Skulle få fram henne i en lugn trav där jag kunde
reglera henne och hålla henne fokuserad, lyssnade hon inte så att jag ner
och gjorde halt på henne vilket gjorde att hon sa okej vi saktar ner lite.

Arbetade henne över bommar där hon absolut ville fuska men fick inte komma
undan och travade sedan över dom, fortsatte med arbeta på en vit upphöjd bom
vilket jag fick jobba med inramningen på och till slut gick det rakt iallafall.
Efter en kortare skritt paus så gick vi över på ett litet studs med två upphöjda
bommar vilket var vingligt på i början man ack så bättre hon blev sedan.

Sista övningen gick på en bom och där efter en oxer, travade på denna några
gånger och vet ej hur högt det var från början men tippar på 60 cm och höjdes allt
efter som och avslutades på 95 cm vilket känndes helt otroligt och snacka om
en helt under bar häst som suger på hindret.

Min fokus fram över är att att rama in henne ordentligt och hittade samma lugna
trav tempo som jag ska ha på varje hinder, lyssnar hon inte så gör jag halt och
börjar om från början.

Kommentarer
Postat av: Ida

Vad härligt det lät :)

2011-09-08 @ 18:04:42
URL: http://seemeeshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0