Stressaddag på mitten

Han inte med något inlägg innan idag så nu kommer ett helt enkelt
misstänker att alla sover nu men iallafall, vad är en blogg utan inlägg?

Hovslagaren kom idag vid 12 tiden, vilket var en stor lättnad, vid
13 tiden var han klar på ett ungefär och stumpan har nu fyra nya skor
på sina hovar. Han har fixat till skorna så att det ska vara svårare för
henne att kunna trampa av sig skorna och liknande.

Klockan närmade sig 13.30 så blev det att lägga på sadeln och tränsa.
Lollo visade mig det hon hade arbetat på under morgondagen och fick
själv sedan sitta upp och göra det, inte det lättaste får jag då säga men
det är en ny ridstil från mitt håll men när jag kommer få kläm på det helt
och hållet så kommer jag garanterat att ha det i ryggmärgen. Men nu ska
det tränas och oj vad roligt det är när man knappt har någon hand och enbart
rider med sätte och ben vilket jag vill ha lärt mig i från första början så
är nu enormt lycklig över att ha en som lär mig hur man ska göra.

Så blev ett roligt pass för mig i paddocken samt att Lady är så himla fin nu
med så man kan inte slita blicken ifrån henne med.

Där efter var det att snabbt åka hem och duscha samt äta mat innan man
drog till jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0