Vet hur det känns att vara småbloggare

Något som jag verkligen känner igen mig i med alla andra små boggare
är att man måste jaga nya läsare hela tiden, så att ens statistik åker uppåt.
Man vill bara se att statistiken ska öka för varje dag som går, men samtidigt
gäller det att man göra bloggen läs värd med, vilket kan vara den stora
utmaningen för att gå från en liten blogg till en större om man uttrycker det så.

Själv startade jag min blogg den 19 oktober 2009 och då hade jag max 3 besökare
om dagen men snart har bloggen levt i 2 år och har mellan 10-20 besökare
dagligen, vilket jag anser är stort för mig. Visst var jag den som ville ha hundratals
besökare redan från början men insåg snabbt det var inte det som funkade
eller framför allt det man skulle sträva emot. För att fånga upp nya besökare/läsare
så måste man göra bloggen till något bra, med inlägg, information, bilder med mera.

Man måste se helheten av hela bloggen, komma med intressanta förslag för att
kunna nå så många läsare som möjligt. De är inte lätt men vem har sagt att allt ska
vara som en dans på rosor? inte jag iallafall, vilket jag verkligen har inset med.

Jag har det senaste året hjälpt andra med deras header och nu den senaste tiden
med bakgrunds designer med och visst har man vunnit läsare där ifrån med, men
sen har jag många från stallet som läser, min familj och vänner helt enkelt.

Man måste inse för att få en blogg till att bli större är det att göra reklam för bloggen
hos andra, komma med intressanta och läsvärda inlägg och att kunna vara källkritisk
mot sig själv
, våga visa sin starka och svaga sida i det man håller på med. Främst
gillar även många att se ens framsteg och läsa om hur man har kommit dit man är
idag.

Tänk igenom vad du strävar efter på din blogg, kolla över den när du vet vad det är
och kom med läsvärda inlägg som du kan väcka upp andra läsare med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0