Muskot

Efter att inte har idit på ca 2 veckor så satt man upp igen. Alltid lika härligt
att komma upp på häst ryggen igen, blev idag ett mindre dressyrpass för
mig själv om inte annat. Putsade min sadel för ca 2 veckor sedan så satt
man satt riktigt bra i sadel igår. 

Skrittade fram honom en liten längre tid i paddocken, mycket serpentiner och 
volter blev det innan vi kom fram i traven. Där blev det varierat arbete
mellan arbetstrav och ökad trav och några försök till förlängda steg även
vilket jag själv får öva på för att få in det på honom. Sitsen i lättridningen var
kanon enligt mig själv men ack vad jag har tappat en del muskler när jag
sitter ner. Det kändes och märktes.

Muskot var duktigt blev några fattningar innan han och jag fick pusta lite.
Kom sedan med idé att rida igenom LB:1 programmet. Trotts att jag inte har
kollat på programmet på 1 år så kan jag det ännu utantill, farsinerande.

Red igenom det och vid sista galoppen fick jag problem, fick ej till min hjälper
ordentligt för höger fattning så det blevsläng trav efter slängtrav. Men tills lut så
tog jag ner honom i skritt och fattade där ifrån. Då gick det bra.

Efter som jag har problem med fattninga från traven på honom så bad jag en
att gå och hämta mitt dressyr spö, inte för att han är trög utan detta var en extra
skänkel för mig vid fattningar ifrån straven.

Riktigt duktig pojke var han igår och jag njöt för fulla muggar. Men måste verkligen
lära mig att sitta ordentligt med ryggen, DEN SKA VARAR RAK inte som en sopsäck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0