Norpan 20 & 21 December

20 December
Blev mest borstande idag, rede ut hennes svans så att det ska vara lätt borstad
igen. Passade även på att lägga på min sadel på hennes rygg för att se hur
den låg på henne, enligt mina kunskaper så ligger den bra. Hon kände sig trygg
när jag la på den och stod stilla under tiden, ska bli intressant och su hur hennes
ägare anser om sadeln när hon kommer hem.
 
21 December
Efter en lång dag kors och tvärs genom Halland så blev det en stund hos Norpan
idag med. Lika bra att passa på innan solen försvann och det blev mörkare.
Efter en lite ryktning vandrade vi ut på en liten promenad, valde idag att använda
mig av träns, delta och långt grimskaft. Detta hjälpte mig att ha lite mer kontroll
på henne nu i början, blev på ett ställe där hon hoppade till när en person kom
bakom ett hus. Snabt vände hon sig dit och blåste upp sig damen. Lät henne kolla
en längre stund innan vi sakta började gå igen och hon slappnade av.
Efter cirka 15 minuters gående så vände vi tillbaka och då var hon allt på tårna igen,
små travade vid min sida så nu blev det mycket att kolla hur hon lyssnade på mig.
Halt, stå stilla och gå igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0