Promenerande

Stallet är avklarat. gick med Sparven i paddocken, ingen ridning då jag ansåg att
underlaget var allt för fröset så det blev skritt med lite arbete från marken.

Under tiden jag skrittade honom så stannade jag till då och då och ryggade
honom, han var inte riktigt med på vad jag menade men det blev bättre allt eftersom
vi gjorde det. Flytta bakdel när jag går mot den. Han var jätteduktig med det
så jag ville att han skulle flytta sig mot vänster men det var desto svårare åt höger
så höll på med det en liten stund. Gjorde han det bra så skrittade vi bara frammåt
eller så gjorde jag något halt annat med honom. Höll ej på så länge då det började
mörkna och lite annat. Med mera träning på dessa moment så kommer han säker förstå
vad jag vill innan jag hinner att göra det.

Tog in Figge och Elmer innan jag återvände hemmåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0