Beslutet

Jo jag skulle ta upp det dära om beslutet som jag har fattat. 

Mitt beslut var att inte ta emot någon ny häst efter att Sparven är såld
detta på grund av olika anledningar.

Dessa punkter är kanske inte riktigt självklara för alla andra men jag själv
inser att detta behöver jag för att kunna fixa allt fram till studier.

 1: spara ihop en bra summa pengar som jag ska ha den dagen jag måste
inhandla något viktigt akut, t.ex. ny dator, kamera eller något helt annat som
kostar lite mer i pengar väg. Som idag så hatar jag verkligen när pengarna
försvinner, det 'r inte jag och jag mår ej bra när jag måste inhandla en massa
saker som ändå kommer attt försvinna för eller senare på snabba sätt, t.ex.
allt runt omkring hästar. (Ni kommer få en mera först¨ående över blick över mig
när jag har fixat ihop en bra inlägg om hur Stenbockar är).

 2: Vill kunna dra iväg på en resa, men hur ska jag kunna göra det när i stort
sätt hela min lön går åt till räkningar, hästen, besin, mat m.m.
Behöver åka iväg någonstans innan jag kommer in för att plugga, upptäcka något nytt.

 3: Lägga mera tid för att finna mig själv i nuet samt inom det andliga. Med stort
fokus att bygga upp en bra och stark Klara som mår bra.

 4: Lägga ner mera tid till mina vänner som jag alltid har hållt så kärt men som jag
varit tvungen att lägga åt sidan så mina dagar går åt till stallet och jobbet. Samt kunna
spendera mera tid till min familj, träffa min mor, syster mycket mer än vad jag gör.

 5: Dels att jag nu håller på och ta över huset i det ekonomiska. Men min far står kvar
som ägare. Men han har nu flyttat vilket innebär att det blir för mycket honom att driva
detta huset samt att hjälpa till med sin sambos hus med.

Som ni då annar så gör allt detta till sammans att jag nu har fattat mitt beslut över
att vänta med att ha hand om en häst där jag har hela huvudansvaret på. Väljer då att vänta
tills den dagen jag har pluggat klart. Har nu haft hand om några hästar under ett halvår
där jag har skött det ekonomiska och insett att det går ej nu som det är idag, men jag
har fått en mass erfarenheter av det och det tar jag verkligen vara på men jag behöver nu
få ihop ett spar kapital för att känna mig mera trygg under tiden jag kommer att studer.

Många förstår när jag talar om det men inte vissa vilket är förstårligt.

Kommentarer
Postat av: Christina

Vilka kloka funderingar du har.... Hoppas du når dina mål o att du kommer att må bra... Kram

2012-01-15 @ 22:09:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0