YES, YES, YES

Nu äntligen har jag kommit ett steg vidare mot mitt yrkesmål.
Under gårdagen när jag arbetade så fick jag ett telefonsamtal från en
man i Halmstad. Min första tanke var att det hade hänt någon i min släkt något
men så var inte fallet. Kände inte igen rösten och att ha lyssnade med vad han
hade att säga så blev jag ställd och fick ej fram ett Ja direkt utan ett kanske.

Jaja han sa att det fanns en plats ledig efter som någon inte kom till uppropet
som var igår. Jag tackade ja och fick då fram att den klassen jag hamnar i är
i Varberg idag med vanliga lektioner men eftersom det blev så hastigt så får
jag ägna denna dagen till att fixa med jobbet, planera stall och annat istället

De är lediga på onsdag och på torsdag startar jag med tyvå lektioner i Varberg.
Helt jävla underbart gott. Så nu kommer jag vara sjuksköterske student under
3 år fram över.

Nu i morse har jag suttit i samtal i 30 minuter med en massa olika röster innan
jag kom fram till den slutgiltiga. Där jag vekligen bekräftade att jag kommer ner på
torsdagen och ska träffa den personen innan första lektionen 9.15.
nu blir det att kontakta SCN och se vad som gäller där och även bestämma mig för
hur jag vill vara tjänsteledig. Så en massa saker att fixa iordning idag som ni anar.

Jag är så underbart yperlycklig över detta. Ikväll blir det att fira det hela och på fredag.

Kommentarer
Postat av: Sofie jörgensen

Nu har jag börjat blogga igen fast på en ny blogg!

http://Sofiejorgensen.blogg.se är min nya blogg



/ fd. Sofieochtwix.blogg.se



:)

2012-01-17 @ 13:51:34
URL: http://sofiejorgensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0