Helgens och veckans stall sysselsättningar

Äntligen kommer den lediga dagen från jobbet som verkligen passa in
kanon, helgens sysselsättning har varit stor efter allt som hände i fredags ihop
med alla planerna som var bstäms sedan tidigare.
Men skönt att personen det handlade om åter ha kommit hem. Efter som jag
har haft en större omställning med min tid för att ha hand om hennes hästar, och kommer
hjälpa till där ett bra tag till.

Lane busen blev sparkad under lördagens, det blev att till kalla veterinären under
söndagen, såret behövdes inte sys men han har fått fem dagars pencilinkur
som jag och två till i stallet har hjälpt till med att ge honom, samt även tvättat såret
som blev boven i dramat.
Igår fick han sista penicilinkuren av mig och nu har vi ingen viktigt tid att passa,
vilket gör det hela lättare med alla mina tiden som jag jobbar så varierat med.
 
Kan inte annat säga att såret är bättre men har en tids läkning innan det är riktigt
fint. Annars är man ute och går en 15-20 minuter med Nifty på asfalt, efter hans
olycka med ägaren i fredags.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0