Hemgång

Efter ett ha sovit en längre stund på avdelningen väcks jag av att kirurgen
kommer in i salen. Jag var aldrig riktigt vaken men han berättade hur det
gick. Blindtarmen hade börjar bli infekterad samt att han sa att jag hade
en kruxig navel. Vilket han menade med att han hade problem med att
få in kameran. (De gjorde titthåls kirurgi, man använder sig då av en kamera
som förs in vid naveln, en annat instrument på vänster sidans nederdel och
en nere vid byxlinningen för att kunna göra ingreppet så litet som möjligt.)
Blindtarmen som de tog ut hade de skickat iväg till labbet. Somnade om
efter att han gick.

Senare under morgon fick jag börja dricka, vilket var underbart då man
sakta började känna sig mera hungrig och enbart hade ont i områdena
där de hade opererat mig, fick enbart panodil för att smärtstilla det hela.
Pappa kom även på besök igen under morgonen och fick då se en
piggare Klara som satt på sängkanten denna gången.

Efter att pappa åkt iväg till jobbet så gjorde jag mina långa försök med att
tömma blåsan som inte gick något vidare. Den hade snarare gått i baklås
så fick ta hjälp av en KAD (katerter som förs in till blåsan och tömmer den
på det sättet). Efter det så gick det mycket lättare.

Kvällen kom men hade inte lyckats tömma mig så mycket som de ville innan
jag kunde få åka hem. Vilkev blev att man var kvar över den natten med.

Under måndagen den 2 Maj lyckades jga äntligten. Fick även med mig
sjukskrivnings pappaer av läkaren som gick ronden på förmiddagen, som jag
skulle ge till chefen. Hade även talat med dem på jobbet innan jag ronden
så att de visste garanterat hur min vecka var fram tills jag visste hur länge
jag blev sjukskriven vilket blev i 2 veckor. Stygnen skulle tas 10-12 dagar
efter operationen.

Väntade även in min vän Marie som hade lovat att hämta mig under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0