Ridning och Grillat

Grillat satt alldeles utmärkt idag, solen ligger på när inte molnen skymmer den.
Vinden är lite kall men ändå fläktande.
 
Blev ett litet ridpass på Marre i paddocken, insåg till min förvåning att mina skänklar
var stilla och stadiga vilket var helt underbart. För ett år sedan kunde de vara lite var
stans men med den fina hjälpen jag har fått av Lollo så är man inget annat än tacksam.
Min irriterar mig lite över min sitts med höften, har ingen betydelse av vilken
sadel det är eller häst jag sitter på så känns det hela tiden att jag sitter med höften
som om jag vill att hästen ska till vänster. Vet ej vad det kan bero på, någon annan som
kanske kunna lista ut vad det beror på?

Marre som inte har varit i paddocken samt jag med på ett längre tag skötte sig alldeles
utmärkt. Vid ridningen får jag tänka igenom vad jag vill han ska göra och ha koll på
omgivningen,  då han har en betydligt sämre syn på höger ögat där Bx och jag misstänker
att han är nästan blind på.

Marre skötte sig alleles utmärkt och jag hade en njutande stund på hästryggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0