Norpan 24 Februari

Idag blev det Nh, med stor fokus att utveckla vissa saker som till exepel
minska mina stora rörelser till mindre rörelser och kroppsspråk vilket gjorde
att damen fick tänka och fundera en stund. Även en ny slags övning blev
det vilket hon förstod väldigt snabbt. Hon är klipps och duktigt i alla dessa
olika slags övningar. Vissa saker tog lite längre tid men när hon gjorde det
hela kanon så bytte vi övning och hon fick mycket beröm när hon gjorde det
hela rätt.
 
Under dessa två månader Norpan och jag har känt varandra har många
saker förbättrats. Uppsittningar går idag både barbacka och med sadeln
men dock inte att sitta upp med foten i stidbygeln, vilket jag tror mig veta hur
jag ska gå tillväga med det hela. Ska se om jag kan få med mig en vän som
kan hjälpa mig med det hela.
Hanteringen från marken har blivit bättre, känner att jag nu direkt kan
säga till henne när ett fel görs. Vi har förbättrat våran förståelse för varandra.
 

Fina Norpan i min röda repgrimma vilket är en snygg färg på henne

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0