Norpan 24 Januari

Kände en toppen bra känsla för dagen efter gårdagens pass så blev att utmana
mig själv och henne lite för att se hur det verkar mellan oss idag.
 
Sagt och gjort repgrimman och tyglar åkte på innan vi gick ner till paddocken,
vandrade lite med henne i början innan jag började med lite NH. Allt efter som
så valde jag att börja testa.
 
Hittade den största pallen som fanns tillgängligen och tog ut den i paddocken
innan jag pysslade om damen, Med den kom jag upp en bit och skulle enklare
kunna sitta upp på damen. Det tog en liten stund innan han stannade upp tillräkligt
bra bredvid mig och pallen. Berömde henne mycket med klapp och tal.
Sakta lutade jag mig mera mot hennes sida innan jag närmare började hänga
lite över ryggen, hon spönde sig lite men slappnade sakta av när insåg att jag inte
skulle göra så värst mycket för stunden.
 
Efter ca 10 minuter tog jag upp mitt knä och lutade det mot henne innan jag la upp
det över hennes rygg. När jag kännde att hon skulle stå kvar så valde jag att glida
över på henne och upp kom jag. Med glädje inom bord över att ha lyckats så
skrittade vi på. Men hjälp av mina vikter blev det volter, serpentiner och
skänkelvikning.
 
Riktigt härligt pass då jag lyckades komma upp själv utan att någon skulle hålla henne
samtidigt. ett stor del mål är fixat där, nästa delmål blir att sitta upp med sadeln.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0