Norpan 21 Mars

Blev idag en härlig uteritt, Red in på en grusväg som jag inte varit på innan. Såg två
vägar som jag kunde rida på och valde först den vänstra och red in en bra bit till
en vänd punkt. Väl framme där så vände vi om och kännde hur Norpan taggade till
och anade att ägaren låtit henne galoppera här ifrån. Vilket inte jag tillät då jag ej
litade på underlaget under vissa snö partier.
 
Väl tillbaka dit som jag valde vänster tog vi in på den andra vägen, skrittade fram och
helt plötsligt hoppade damen till med alla fyra rakt upp i luften när en fågel flög upp
ur en buske snett fram ifrån. Log för mig själv och klappade henne lugnande innan
vi fortsatte framåt.
 
Stigen ledde till ett vila område som jag direkt förstod låg ovanför stallet. Så ner skrittade
vi för området till vägen för att ta oss tillbaka till stallet.
 
Damen skötte sig kanon under dagens uteritt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0