Norpan 9 Mars

Det var mycket nya intryck för damen som ändå skötte sig helt över min förväntan.
Lånade Bx transport för att sedan köra till Norpan, packa in sadel, träns och lite
borstar i transportens sadelskåp.
 
Norpan blev borstad och fin och skydden åkte på innan vi vandrade ner till transporten.
Tog verkligen ingen lång stund innan hon stod på transporten och var redo
för att åka. (Helt underbart skönt att för en gång skull slippa mecka med lastningen i mer
än 30 minuter som jag fått göra med alla andra hästar jag haft hand om).
 
Färden bort till Tom's Ranch gick kanon. Med en nyfiket sto på ett nytt ställe var allt spännande
mycket gnäggingar till hästarna som gick i hagen. Trotts allt detta lyssnade hon fint på vad jag ville.
Sadlade henne i paddocken medan jag inväntade att Bx och Niffe skulle bli klara.
 
Trotts blåsten gav vi oss iväg på en tur, så underbart härligt att rida med sällskap igen.
Vilket Norpan tycket var intressant med. Speciellt den dära gula ponnyn var ju av intresse
ansåg hon allt. Mycket energi och ha koll på allt så var hon ände rätt lugn och sansad i
många av de jobbiga situationer. Halv vägs bort på ridturen fick vi vända tillbaka,
ville inte riskera varken hennes eller mitt liv utan broddar på skorna. Tur var det
hon började sakta bli lite tröttare och var lite mera dämpad nu.
 
Alla de nya intrycken på det nya stället gjorde henne trött, vilket inte är konstigt.
 
Åter var hon verkligen glad att komma hem igen och självklart det första hon gör när hon
kommit ut i hagen igen är att rulla sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0