Sista terminen, NKSE och Ambulansen.

6:e och sista terminen är startad på högskolan och den 14 November sitter jag och skriver det stora slutprovet i NKSE för nyexaminerade sjuksköterskor. Vet ej om jag vill skratt eller gråta redan, jo visst kommer det att gå bra, men ju mer jag läsar andra sjuksköterskors bloggar om provet så vet jag inte allt vad jag ska börja plugga. Visst mycket sitter ju redan men vad behöver jag verkligen träna på mer? Det är ju det som är det svåra att bestämma. 

Utöver den skriftliga delen så är det ett praktiskt prov, där får jag halt enkelt tänka på att jag går för mig själv och löser ur det som ska komma mig. Hoppas på en bra patient att ta hand om. Inte en allt försvår eller allt för enkel, fast enkel är ju det bästa. 

Om jag sla lämna dessa små texter, tankar och nervösa delar över NKSE så kan jag ju meddela att jag förstunden är ute på första placeringen av fyra för denna terminen och den är på ambulansen i Kungsbacka. 
Efter första passet som avklarades igår så inser jag hur mycket jag verkligen vill ha en anställning på ambulansen. Gillar att inte veta vad nästa utlarmning kan gå till, plocka fram kunskaper och liknande som behövs till just den patienten. Oftast är det också mycket underlättande i patienten jämfört med en vårdavdelning. Du har hand om 1 patient och inte till exempel 8 stycken, dock gäller det mycket att tänka på sin egen och patientens säkerhet vid vårdande i ambulansen och kunna lite om allt som jag kan möta på. Här trivs jag verkligen och ska verkligen kämpa för en anställning inom ambulansen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0