Nytt jobb, träff av kille snart.

Känns så konstigt, jobbar som sjuksköterska nu och har absolut inget krav på att någon ska dubbelchecka mina medicineringar eller blandningar av antibiotika. Redan första dagen fick jag blanda 3 antibiotika och ge seloken i två omgångar till en patient. En hel rad med PVK sättningar, blodprover och EKG. men det är roligt. Tog mig typ halva gårdagens pass att var nästan helt inne i hela arbetet. Känner att det kommer att flyta på väldigt bra fram över, bara att komma in i mina egna rutiner och de rutiner som finns på jobbet. 
 
Går vi istället över till ett helt annat plan så har jag lust att bara skita i att jobba och träffa en kille som jag snackat med 3 veckor tid. Vet att det är en kort period men det känns rätt, jag längtar. Mång gånger vid snabba möten med killar så har jag kännt att det inte kommer gå vägen men denna gången är det inte den känslan. Jag längtar på något sätt att vara komma hem till honom. Well, vi ska träffas i morgon efter att jag har slutat jobbet, vi ska till laga tacos. 
 
Men en vårkänsla som sakta anländer är fågelkvittret utanför sovrums fönstret. Det är det mysigaste av allt och sitta och lyssna till. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0