Ätligen hemma på soffan!

Hemresan från Florida var mintr rolig. Flygen från Orlando till Frankfurt gick jätte bra. 
Den jobbiga delen blev där efter.
 
Flyget från Frankfurt till Landvetter skulle gå 16:20 igår men så blev inte fallet. Ca 2 timmar innan det var dags att gå på planet så blev flyget inställt vilket jag tror berodde på snöyran som var under hela dagen i Frankfurt. Det var många flyg som blev inställda samtidigt. Efter att ha upptäckt det så blev ihop med lillsyrran att gå till Lufthansas service och lösa en nytt flyg som vi kunde ta oss hem med. Dock fick vi beskedet att resten av flygen som skulle gå till Landvetter var fullbokad och alla andra möjliga flyg till exempel till Arlanda, Kastrup och Osla var fullbokade de med. Efter lite om och men så fick vi plats på ett flyg morgonen efter, vilket blev att vi fick 2 dubbelrum på flygplatsets hotell. Efter en buss förbindelse så kom vi till hotellet, en super god kvälls buffé avslutade vår långa dag. 
 
Stupade i säng vid 19:30 tiden efter både mat och en dusch. Vaknade till vid 20:30 och trodde att jag hade försovit mig till det nya flyget. Efter att väl fått in att klockan bara var 20:30 och jag hade sovit i enbart 1 timme så vände jag mig i sängen. Hörde då samtidigt hur lillsyrran pratade i sömnen, hon och tjafsade med sin kille om vem som skulle dela ut jullklapparna i år (i drömmen som tur var). Sedan blev hon tyst och fortsatte sov och jag lyckades till slut somna om. 
 
Väckarklockan ringde 04:00 i morse. Efter att fått på mig kläderna och packat ihop det som jag använt ner i väskan gick vi ner till "frukosten" som snarare enbart bestod av vatten och crossainter (minns ej stavningen för stunden). 04:45 åkte vi med bussen till flygplatsen och jagade fatt på gaten som vi skulle till. 
 
ca 07:30 lyfte vi äntligen med planer från Frankfurt mot Landvetter. Efter landningen på Landvetter blev det att åka hem till mamma, snabb packa om en väska och sedan packa in allt i min egna bil och tuta direkt vidare till skolan för en enklare föreläsningen, handling på vägen hem.
 
Nu sitter jag här i min egna soffa med Zingo bredvid mig sedan 3 timmat tillbaka och inte har han lämnat min sida sedan jag kom hem. Men älsklings pojke. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0