Värmen fortsätter

Här sitter jag nu och gömmer mig lite så där fint från värmen inomhus. Fast har inte gömt mig hela dagen iallafall. 
Under gårdagen var det träning på gymmet (bröst + rygg övningar), direkt efter var det att handla lite 2-takt och 4-takt bränsle till trimmern och gräsklipparen. 
Så fort skuggan började falla över tomten så vart det på med oöma kläder och igång med trimmern. Efter ca 1,5h körning så var hela tomten fixad med trimmern samt halva grannens tomt. 
 
Idag blev det fortsättning med trimmerkörning men denna gången blev det på ängen i området där vi även har en lekplats för barnen. Ingen har klippt där efter alla ledningar för vatten, avlopp och fibern grävdes ner så jag drog igång det hela. Har fortfarande lite kvar att köra av bort på ängen med trimmern. 
Gav mig även på i förhoppning att snygga till boulbanan men det blev mest att dra upp de nya tallarna som tagit rot där. Insåg då samtidigt att min kropp inte är jätte förtjust i tallskotten, lite prickar här och var på under armarna men tog ca 5 h innan prickarna avveklade sig. 
 
Under dessa tre dagar som varit nu har jag varit nere och svalkat av mig i bäcken. Grannen mitt emot mig på gatan har gjort iordning en lite badplats för några år sedan och varje år passar jag allt på och avnjuta att dopp där. 

En mysig liten oas är där
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0