Fullspäckad helg

Åter igen sitter jag nu vid skrivbordet i sovrummet och njuter av ett kopp te med smak av mango och persika. Helgen går mot sitt slut och den har varit intensiv på olika sätt med både funktionär på Rallycross/Bilcross, uppsats skrivning och deltagande i Rescue på Falkenbergs motorbana. 
 
 
Lördagen var fullspäckade med att vara funktionär under Rallycorss/Bilcross som mina hemmaklubb Fjärås MK höll spakarna i. Fick spendera tävlingen med att ställa upp varja startade bil ekipage på startplattan. En aktiv dag i ca 29 graders värme, ben bar mig fram och tillbaka på startplattans asfalt. Efter att gått runt på Förlandabanan mellan 7-16 på dagen så for jag hem och passade på att svalka av mig i bäcken, så skönt det var att bara slänga sig i vattnet som var ca 22 grader det kunde inte bli bättre. Kvällen trilskade jag med datorn men vann över datorn och lyckades beta av lite urplockning av bra och nyttiga citat från en av intervjuerna innan ögonlocken gjorde att kroppen lyckades hitta sängen. 

När jag vaknade i morse var det att dra på sig Rescue kläderna och fixa äggmackorna till frukost innan det bar iväg till Falkenbergs Motorbana. Var i Rescue teamet ihop med tre andra och var med och bemannade ambulansen för dagen och förhoppningen var att slippa åka ut och hämta MC förarna. Dock sprack den bubblan efter 3 minuter och första föraren fick plockas upp och tas tillbaka till depån, sedan tog det ca 5 minuter innan vi åter igen fick rulla ut. Vädret har verkligen varierat startade med gråmulet molntäcke som sedan gick över till regn vidare till uppehåll sedan åte regn igen och avslutades med solsken. Under dagen blev det att rycka ut för att häma totalt 8 förare så arbeta fick vi allt göra. 
 
Kroppen är nu trött efter helgen och ska nu avnjuta mitt te, i morgon startar ny vecka med fullt fokus på uppsatsen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0