26 December

Om hela 12 dagar är det min nitton årsdag. Dagarna går fort frammåt och det skulle inte förvånna mig om det går ännu snabbare fram till studenten?. DEn senaste tiden har tiden och dagarna verkligen ramlat fram och en dag som denna märkar man hur fort tagen går när det mörknar snabbt. 

Men samtidigt så måste man ju ta vara på all tid på något sätt. Nu under lovet befinner jag mig iallafall minst tre timmar i stallet där jag kan koppla av ifrån vardagen och kunna tänka på något annat som omväxling. 
Om jag hade haft vinterdäck till min bil skulle jag garanterat vid detta laget åkt in till kunsbacka och gymmat en timme. men vad gör man när inte fäljarna passar? Hoppas pappa finner bra fäljar på söndag. jag är ju i stort behöv av den när jag ska åka till mormor den 4 januari. 

Idag red jag ut med Mickan. Tog en lugn skritt tur och det verkligen behövligt. Styltor fick Acke och Mårten men försvan när man hade tänkt att sitta av för att ta väck dem. Bra var ju det. Men vill verkligen ha barmark nu så att jag kan börja träna dressyr och få upp Ackes kondition och muskler. Men det är ju då svårt om det är snö ivägen hela tiden.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0