30 dec

Ja näst sista dagen på 2009 och det är verkligen svin kallt.
Var i stallte men skulle ha ridit men blev blockad av Mårten många gånger så jag fick inte tag på Acke direkt
När jag väl fick det så kelade med honom innan vi skulle gå in. Men Mårten började komma väldigt Nära Acke
och det gillade han inte. Mårten sparkade bak ut och högg mig nästan tre gånger. Tänkte då. tar väll in Mårten
först men vi kom till hag öppning och där frös han visst fast i marken. Samma var det med Acke. han ville hällre koppla av i solenän att ridas. Så jag lät det vara. Gick hem med min kamera som jag plockade med. (Bilder
kan ni se på bilddagboken.se, noma).
Men något har förundrat mig sedan Mårten kom till stallet. varje gång jag ska säga hans namn så kommer Bolero
upp hela tiden. jag vet inte men jag tror nog att Mårten hette Bolero i sitt tidigare liv.

När jag kom hem så kollade jag upp namnet och fann en hingst som hette Bolero som levde 1975-1987 och var en mycket fin dressyr hingst som fick många fina avkommor. Men han tog som 12 åring med hjärtfel. Får bara
känslan av att det är han som går igen i Mårtens kropp. Det var iallafall intressant att kolla upp det hela.

Kopplade sedan av hemma och åt mat innan jag tog bilen till kba och var på gymmet i en timme. Handlade cigg och chips. (Cigg till mickan).
Nu sitter jag å myser och läser om horsemanship.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0