Påskdagen

Dagen har då verkligen gått undan idag. Sovit enbart 4-5 timmar
men upp är jag fortfarande. Just nu roar jag mig med att lägga
upp bilderna ifrån lagtävlingen i Varberg i fredags på bilddagboken.
Vill ni se dem så sök på "noma" och kolla under den 2 april.

När jag var i stallet så blåste det givetvis mycket. Men kännde för
en ridtur med Acke. När jag skulle hämta in honom så kunde jag
inte hejda Mårten till att vara kvar ute så han fick hänga med
in och kämpa för att få ut honom var ingen idé heller.
Så han fick stå i sin box under tiden jag red Acke. Valde att rida i
sadeln idag då det blåste så mycket, lindade även hans ben med
beiga lindor som passade ihop med schabraket.

Fin blev han och när vi hade skrittat halv vägs på turen så började
det regna men det var ju givetvis väntat efter vädret på nyheterna.
Men det duggade mest så det var lungt. Försökte ändå jobba honom
i lågform där vi skrittade fram på skärsjön. Han gick fint när vi
vände tillbaka efter lite trilskandes.

Gosade med honom en stund innan jag släppte ut han och Mårten
i hagen igen, lunch maten fick de snabbt. Putsade av sadeln, tränset
och mina ridstövlar innan jag fortsatte att göra klart i stallet.
Innan jag cyklade hem så upptäckte jag att jag hade varit där i
4 timmar men skönt var det.

I morgon blir det att köra ner till min mosteri Halmstad och fortsätta
med min balklänning som enbart behöves finslippas på.
Sedan blir det att inhandla skor och en ny bh till den.


Älskar verkligen denna bilden som jag tog på folkrace tävlingen i fredags
på Varbergs banan. Lyckad blev den.

Kommentarer
Postat av: michaela

Låter som en härlig dag du :) kul att acke gick bra! jaa se till att ragga till dig lite röster ;)

2010-04-04 @ 21:44:24
URL: http://miski.blogg.se/
Postat av: michaela

Tycker jag med :)

2010-04-04 @ 21:49:29
URL: http://miski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0