Ridtur i solkskenet

Snacka om vilket härligt väder det är. Helt j*vla underbart.
Tog cykeln till stallet vid halv ett. När man kom innan för stall
dörren upptäckte man hästskit på stallgången. Det betydde
att Mårten har tagit sig ur boxen igen.
Den hästen är då verkligen kapabel till att göra allt. Hö påsarna
som var fulla lig halvtomma och hö över stallgången.

En timme senare var stallet i ordning igen för att ta in Acke.
Borstade han i 20 minuter. Sa till ägarna att jag skulle rida
upp på skärsjön en bit, jag satt upp på Acke och började skritta
emot vägen. När vi väl ska ta och gå över så stannar han
på mitten av vägen och ska vända tillbaka. När jag manar
på honom visar han tendenser på att stegra, blev att gå tillbaka.
Bestämde mig då att skritta igenom skogen och komma
tillbaka på vägen och så blev det.

En svart klädd ryttarina och en mörk häst snacka om att solen
värmde oss. Men underbart var det och en skön skritt tur.
Efter en halvtimme var vi tillbaka, och jagborstade om honom
och plockade väck en del av vinterälsen som han fäller.

Njöt i stora mängder och få komma ut och äte var verkligen inte
fel det heller tyckte han.
Efter ca 4 timmar i stallet tog jag och cyklade hem. Nu sitter
jag och äter kyckling bitar med makaroner och kantarellsås.
Så underbart gott. Blir strax duschen innan man ska iväg till
kba och möte vännerna för att sedan dra på krogen i gbg.

Kommentarer
Postat av: michaela

härligt :) hoppas du blir en av det slumpade då :)

2010-04-03 @ 21:00:42
URL: http://miski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0