Solsken

Var på gymmet i en och en halvtimme innan idag. Skönt var
det verkligen, behövdes efter att man inte har kunna fylla på
kortet under praktiken. Känns underbart skönt och på hem
vägen stannade jag till på Kungsmässan och gick in å handlade
äpple, bananer, en vattenmellon, isbergssallad och en paprika.

På vägen till stallet körde man med ner vevade rutor, solen
gassade på bilen så mycket att man var ju bara tvngen.
Inte nog med det så hade man radion på med och där satt
man och njöt under tiden man körde.
Väl i stallet så tog jag en banan och äpple med in. Fixade iordning
stallet och det det hela i ett lugnt tempo. Tog även bort den
allra värsta blöta torven i uteboxen för att kunna sprida ut
två balar med torv så att det blir fräschare.

Det var inte mcyekt ridning på Acke idag. han var inte på humör.
Hade tänk att skritta ut genom skogen men när vi kom en bit
bort så kom Mårten gnäggandes i hagen och då vet jag inte,
men annar att Acke inte ville lämna honom ensam så han
vände på en femöring och han inte så mycket om att säga emot
innan man var tillbaka igen. Bestämde mig då för att skritta på
vägen framför hagen fram och tillbaka. Jobbade mycket i
lågform och valde lite brantare backar och såg till att han
fick jobba med ryggmusklerna.

Kommentarer
Postat av: michaela

ja? ;p

2010-04-07 @ 19:05:57
URL: http://miski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0