En avfallning

Rid som sagt med barnen bort på ängen. Hade James och det
gick frammåt men med mycket drivande. Han var otroligt stel
fick köra väldigt mycket mjukande övningar, in på volter och
mycket åttor så att jag får med båda sidorna på honom.

Efter att ha galopperat med honom så fick jag tips om att jag
skulle göra galoppombyten som hjälper honom att vakna till
och lyfta med på fötterna då han gärna blir lite mera markbunden
samt har ett lågt tempo. Efter mycket görande och filande med
galopp ombyte la jag märka till att han mjuknade mera och
fick en liten mera luftigare steg.

Innan vi skulle gå tillbaka till stallet så gick vi över till en
annan äng där vi fick hoppa över en stock. Först hoppet
så fick jag inte fram honom i ett friskt tempo som gjorde att
jag kom efter i språnget. Andra gången drev jag på honom mera
och han hoppade i stället av en bra bit ifrån men med en bra
bjudning efter hindret med.

Jag tänkta ta ett skutt till som avslutande och vi kom väldigt bra
på stock när vi hade landat och kommit ca tre språng där ifrån så
halkande an då underlagat ver halt och jag var inte beredd och
föll då av. Men det var inga problem för min del och jag satt upp
igen och red honom hemmåt med barnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0