Gå ned i vikt eller få sparken?

Det var en sak jag hörde under förra veckan när jag körde
hem ifrån gymmet. Det var att de sa på Rix FMs nyheter
att att flygbolag sätter flygvärdinnor tjänstelediga pga att
de är överviktiga. För att de ska få behålla jobbet så måste
de gå ner i vik under en viss tid annars får de sparken.

Asså det är helt sjukt, det finns väldigt många personer som
är över viktiga men som har otroligt svårt att gå ned.
Det är inte alltid en magsäcksoperation kan hjälpa till till
något. Speciellt om man går ner i vikt för fort så hinner
inte huden med och då får man har massa slapp hud som
många vill operera bort sen. Snacka om vad mycket
pengar det då kommer att kosta för dem alla bara för att
ska kunna behålla jobbet.

Asså ibalnd undrar jag vad folk tänker med, visst att det
är mode med att vara smal och annat och man ska vara
smal inom flygbranschen för att kunna gå genom gångarna
på flygplanet men någon måtta måste det ju finnas.

Det är helt absurbt från min sida.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0