Cavalettirundan

Blev lite horsemanship i paddocken innan jag tog in honom i stallet.
Jag var var nog med tydliga vägledningar övar vad jag ville att han
skulle göra. Efter tag så blev det bättre och han han lyssnade verkligen
till vad jag ville. De tecknena som jag kollade efter är han att ska tugga
med munnen, sänka huvudet och slappna av. Efter en liten stund så kom
tuggandet och plappade honom mycket. Bx höll på samtidigt med Marre.

Vi begav oss sedan ut på en ridtur. Som vi nu har döt till Cavaletti rundan
för det finns en liten sklogrunda där det ligger grenar ute som cavaletti
över stigen. Det var nyttig för Marre som släpar fötterna efter sig.
Med Mercy tyckte det var ingen ting med hann stora kliv som han tog
över dem.

Bx tog en galopp på en raksträck där det var bra underlag, hade tänkt att
jag och Mercy skulle göra det med men han for upp med huvudet och jag
fick inte riktigt tag om honom och han for iväg i en riktig snabb trav.
Efter en lite stund lugnade han sig och jag kunna få kontakt med honom igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0