Den där Mercy...

Hade planerat att rida Mercy idag men det blev ej så. Försökta
få tag på honom i hagen och det tog hela 40 minuter innan
jag fick fatt på honom. Då hade jag lirkat och försökt med nya saker
för att få honom nyfiken, gav till slut upp och gick in och hämtade
en hink med lite mat i och skrammlade med och då kom ju hela
flocken fram och ville ha. 

Tog iallafall ut Mercy och gick till paddocken där jag körde lite lydnads
träning med honom, han ska stanna när jag stannar, gå när jag gå och
backa när jag backar. Sedan körde vi en liten stund löst och som
avslut att han ska komma till mig och inte jag till honom innan jag
sätter på grimman igen. Det går bättre och bättre för var gång i paddocken
men nu gäller det att det även ska funka i hagen, men kan liksom inte
fånga en hästa som springer iväg hela tiden.

Han fick sig en genom ryktning innan han fick gå ut igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0